maanantai 2. huhtikuuta 2018

Vauvantuoksuinen viikonloppu

Ajattelin kirjoittaa vähän pääsiäisviikonlopun kuulumisia. Tässäpä nämä, kuvien kera, olkaa hyvät! Mun viikonloppuni koostui bloggaamisesta, hyvästä seurasta sekä ruuasta sekä leffoista. Ja pääsin käymään saunassa, joka on aina mukavaa! Viikonloppu oli hyvin vauvantuoksuinen, koska hengasin paljon pikkuisen tätitettäväni kanssa. :)  Ja no, söin mä pari kindermunaakin joten siinä tuli sitten tätä pääsiäisteemaa toteutettua.

pikkuinen leikkipuuhissa <3
(kuva: Noora)

Siskoni vauva, minun tätitettäväni, joka syntyi joulukuussa, on kasvanut hurjasti. Kun oma lapsi on jo 10-vuotias koululainen, on ilo kokea vauvaelämää läheltä jälleen. Tässä saa todellakin ne vauvaelämän parhaat puolet, kun vauva ei ole oma! :D Siispä nautin täysillä vauvan hoitamisesta, etenkin kun tiedän että jos kyllästyn siihen, voin lykätä ipanan äitinsä syliin hehe.

Vauva on alkanut höpöttää omaa guuguugaagaahuuu kieltään, se hymyilee ja ottaa kontaktia yhä enemmän ja enemmän. Siskoni huomautti että vauva juttelee kuulemma minulle tosi paljon, verrattuna siihen miten se vaikka juttelee siskolleni. Nauroin että me ollaan molemmat tuollaisella guuguuhuu-taajuudella, niin tulee höpötettyä ;D

Meillä oli pieni episodi muutama viikko sitten, että minun naamani ei miellyttänyt vauvaa, ei sitten millään. Aivan törkeä huuto alkoi aina kun täti pamahti paikalle! Onneksi tilanne on rauhoittunut, ja eilen kun toin vaunulenkin jälkeen vauvan mun luokse, riisuin ulkovaatteista ja olin ensimmäisenä edessä kun hän avasi silmänsä, sain iloista sätkimistä sekä ihanan hymyn. Joten pahin vierastus on tällä hetkellä ohi, ainakin minun kanssani.

Odotan innolla että pikkuinen tuosta kasvaa. Haluun opettaa sille kaikkea kivaa ja jännää. Se on ihmellistä katsoa miten pienen ihmismielen aivot oikein raksuttaa hänen tutustuessaan uusiin asioihin.

Ai onko minulle iskenyt vauvakuume tuon pikkuisen takia?
Arvatkaa pari kertaa... :D

Ihmisvauvoja meille ei olla suunniteltu, mutta perheenlisäystä toivomme pienen frettipoikasen merkeissä tänä kesänä! Olemme pentujonossa olleet jo tovin, koska kun tuo meidän kotihilleri saapui noin vuosi sitten, päätettiin jo silloin, että kyllä lajitoveri meille vielä tulee. Toivotaan että tämän kesän pennuista löytyisi meidän laumaan uusi kaveri. Mutta tästä lisää myöhemmin ;)

Se vauvoista, ehkä palaan niihin omassa postauksessa myöhemmin.
Viikonloppuna tuli tehtyä muutakin, kuin vain nuuhkittua vauvantuoksua!

alkupalana lohta
(kuva: Noora)
jälkiruokaa
(kuva: Noora)
(kuva: Noora)

Olin hengannut himassa tietokoneen ruutua tuijottaen jo kauan, joten päätin lähteä äitini mukana siskoni luokse perjantaina. Äiti oli menossa siskon vauvaa vahtimaan ja mietin että siskonpojan kanssa touhuaminen olisi hyvää vaihtelua bloggaamiseen ja koneella istumiseen. Me päästiin äidin kanssa siskoni luokse, hän oli lähdössä poikaystävänsä kanssa ulos syömään ja he kutsuivat minut mukaan. Päätin lähteä, siitä olikin aikaa kun viimeksi oon ollut ulkona syömässä. Syömässä käytiin, oli mukavaa! Sitten käytiin juomassa yhdet drinkit, ja lähdimme kävelemään takaisin siskoni luokse.

Lauantaina olimme äitini kanssa siskoni luona kokkaamassa. Tai no, äiti kokkasi ja minä viihdytin vauvaa ja kävin nukuttamassa sen vaunulenkillä. Ruuaksi meillä oli vaikka mitä herkkuja, mistä yläpuolella visuaalista vihjettä! Ennen ruokaa ehdittiin käydä saunassakin.

Illalla katsottiin elokuvia. Harmitti kun yksi mun lemppari-anime Henkien kätkemä alkoi televisiosta, mutta tekstityksen kanssa oli ongelmia ja mun japanin kielitaitoni on aika heikko... Jätettiin leffa sitten kesken ja lupasin näyttää tämän siskolleni joskus myöhemmin. Kyseinen anime on todellakin katsomisen arvoinen, suosittelen lämpimästi kaikille!

olihan meillä myös suklaaherkkuja
(kuva: Noora)

Myöhemmin mutsi lähti yövuoroon ja mä saisin hoitokoiran yökylään. Kävelimme myöhään illalla kotiin täysikuun valossa, oli todella kaunista. Matkalla nähtiin musta kissakin, joten ainakin suklaata, "noidan kissa" ja täysikuu osui tälle hyvin tähän pääsiäisviikonloppuun ;)

Kun tulin kotiin, vaihdoin muutaman sanan rakkaani kanssa irkissä. Hän osti minulle junaliput, joten ensi viikolla kutsuu Turku! ;) Olen odottanut niin kovasti hänen luokseen pääsemistä (koska ollaanhan tässä oltu erossa jo muutama viikko taas :D) ja ystävieni näkemistä. Myös meidän fretti lähtee mukaan, sekin pääsee sitten ystäväni luokse vähän sosiaalisoitumaan muiden näätien kanssa.

Sunnuntaina nautittiin aurinkoisesta säästä siskoni kanssa vaunulenkillä. Katsottiin elokuvaa ja touhuttiin vauvan kanssa. Sunnuntaina alkoi myös "lapsiviikko" ja rakas 10-vuotiaani tuli isänsä luota luokseni.

Että sellainen viikonloppu!
Mites teidän pääsiäinen meni? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jotain sanottavaa? Jätä kommentti tähän, kiitos. ❤